Wyndham - El Questro - Reisverslag uit Kununurra, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu Wyndham - El Questro - Reisverslag uit Kununurra, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

Wyndham - El Questro

Door: WE

01 Augustus 2014 | Australië, Kununurra

Na het herindelen van de auto, douchen en ontbijten vertrokken we al vroeg naar El Questro. We wilden rond 10 uur aankomen zodat we misschien kans hadden op het mooie plekje aan de rivier. En dat is gelukt! We zitten hier nu voor de derde dag en hebben net
besloten om er nog een vierde dag bij te boeken. El Questro is een park waar je kunt terreinrijden, paardrijden, zwemmen, wandelen in de gorges, koffie kunt kopen enz. Een top vakantieplek! De kinderen hebben al dammen gebouwd in de rivier en gevist vanuit
een boom. Er is zelfs een freshie gespot gisteren (maar die doen niets hoor mam!). Vanmorgen is de familie H. naar Zebedee springs gereden om daar te genieten van de warmwaterbronnen in tropische omgeving. Wij hebben een rit te paard gemaakt door de
prachtige omgeving. Ook rivercrossings gedaan: cool! Nienke had een pittig paard dat steeds in draf schoot. Op het laatst kregen wij ook de smaak te pakken en durfden we steeds meer. Superleuk! Ook de wandeling door Emma Gorge was een belevenis: klimmend
en klauterend over grote rotsblokken kwamen we bij een pool met helder groen water. De jongens durfden vanaf metershoge rotsblokken in de pool te springen. Iets verder was het eindpunt: de enorme waterval waar je onderdoor kon zwemmen. Verfrissend! Ook hier waren
warmwaterbronnen waar je weer op temperatuur kon komen. 's middags hebben we bij de rivier geluierd (het is héél erg warm). Aan het eind van de dag reden we een track naar Bronko's lookout waar we borrelden bij de ondergaande zon. De vierde dag begonnen we weer bij
Zebedee springs. Daarna reden we een track naar Sadlebrook Ridge, een mooi uitkijkpunt over de 1.000.000 ha van El Questro. Op de terugweg kwamen we langs het bordje Pigeon Hole, het laatste plekje dat we nog moesten ontdekken. Er stonden waarschuwingsborden dat
het een zeer smal en steil pad was en dat alleen zeer ervaren 4WD-ers het moesten rijden. "This track is narrow and a long way from home". Vol enthousiasme reden Bart en Willem naar boven en inderdaad: het was heel steil en smal. Onderaan belandde Bart
meteen in de modder van de rivier en moest Willem hem er weer uitlieren. Daarna zijn de mannen naar Kununurra terug gereden omdat de voorraden bijna op waren (hoe kán dat...?). Om de voorraden niet meteen weer aan te spreken gingen we eten in het El Questro Steakhouse.