Middle Lagoon - Manning Gorge - Reisverslag uit King Leopold Ranges, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu Middle Lagoon - Manning Gorge - Reisverslag uit King Leopold Ranges, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

Middle Lagoon - Manning Gorge

Door: ML

21 Augustus 2014 | Australië, King Leopold Ranges

Vandaag beginnen we aan de terugweg en splitsen onze wegen: Sas en Bart nemen de highway zodat ze de Bungle Bungle kunnen bezoeken. Zij brengen eerst Andrew naar het vliegveld in Broome. Wij gaan terug via de Gibb River Road en dat betekent dat we vandaag 750 km moeten rijden, over gravelroads en tracks. We staan dus heel vroeg op en vertrekken terwijl de rest nog op één oor ligt. In Broome tanken we en doen we inkopen bij de Woollies. Ik kom nog een bekende van Bart tegen, van het groepje dat geholpen heeft bij de schokbrekers. Grappig hoe je steeds dezelfde mensen tegenkomt hier. Na Broome knallen we door naar Derby, Windjana, Mount Bell en eindelijk zijn we er: Manning Gorge. We hadden hier al veel over gehoord en daarom wilden we hier graag slapen. Het is een grote bushcamping vanwaaruit je in een uur naar Manning Gorge kunt lopen. Om daar te komen moet je over een rivier waar een grappig pontje is gemaakt. Hier kun je lekker zwemmen. Het lijkt op een zwemparadijs van Center Parcs, maar dan met echte palmen en rotsen in het water. We bakken de overgebleven vis en steaks en gaan vroeg slapen on der een prachtige sterrenhemel.