Mount Hart - Tunnel Creek - Windjana - Derby - Reisverslag uit King Leopold Ranges, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu Mount Hart - Tunnel Creek - Windjana - Derby - Reisverslag uit King Leopold Ranges, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

Mount Hart - Tunnel Creek - Windjana - Derby

Door: ML

13 Augustus 2014 | Australië, King Leopold Ranges

Vandaag legden we het laatste stukje af van de Gibb River Road. Eerst naar Tunnel Creek: een grot met een rivier waar je met zaklamp door het riviertje kan lopen. Nadat je over een paar enorme rotsblokken bent geklommen, kom je bij een meertje. Vandaaruit loop je
de donkere grot in waar freshwater crocks en vleermuizen wonen. De tocht is 750 m lang en komt uit bij een beekje waar we een grote hagedis zagen met een enorm insect in zijn bek. Jak. De vleermuizen lieten zich ook horen en ruiken dus waren we blij dat het
tochtje er weer op zat. Toen naar Windjana waar een deel van ons de Gorge in liep en het andere deel ergens in de schaduw een boek ging lezen. Omdat het nog vroeg was besloten we door te knallen naar Derby: de bewoonde wereld! Daar arriveerden we op tijd voor een mooie
zonsondergang, gezien vanaf het terras van ons favoriete restaurantje aan het strand. Wat een feest!