Drysdale River Station - Mount Hart - Reisverslag uit King Leopold Ranges, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu Drysdale River Station - Mount Hart - Reisverslag uit King Leopold Ranges, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

Drysdale River Station - Mount Hart

12 Augustus 2014 | Australië, King Leopold Ranges

We hádden kunnen stoppen bij Manning Gorge waar je volgens ooggetuigen (de rondfietsende Dion) fantastisch kon zwemmen. Of bij Bell Gorge, volgens de gidsen de mooiste Gorge van de Kimberleys. Op advies van een 4WD blad kozen wij voor Mount Hart: een karakteristieke
homestead, gelegen aan een river waar je kon kanoeen. Dat het 50 km van de Gibb River Road af lag namen we voor lief want kanoeen, dát ging m helemaal worden vandaag. De rit was lang en voerde langs bekende plekken zoals de imintji store waar we gelunched hebben. Bij Mount Bartlett deden we de laatste boodschappen. De afrit naar Mount Hart duurde lang, en de rit zelf nóg langer. Opeens zagen we borden met 'international airport'. Huh? Dat bleek een staaltje humor van de eigenaren te zijn
en die hield niet op: via Customs kwamen we bij de receptie waar we hoorden dat er al járenlang niet meer gekanoed werd op Mount Hart. Ha ha ha, en tennissen....??? Dat konden we dan nog wel doen om 4 uur, de rest van de middag was de baan volgeboekt. Toen we om
ons om 4 uur in tennistenue meldden bij de baan, bleek dat dat ook een grote grap was: de rackets waren al maanden onvindbaar! Toen viel er nog maar één ding te doen: we hebben de bar bezet, meerdere flessen wijn aan laten rukken en de volgende dag
zo snel mogelijk door naar Tunnel Creek.