El Questro - Ellenbrae - Drysdale - Reisverslag uit Drysice, Tsjechische Republiek van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu El Questro - Ellenbrae - Drysdale - Reisverslag uit Drysice, Tsjechische Republiek van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

El Questro - Ellenbrae - Drysdale

Door: WE

05 Augustus 2014 | Tsjechische Republiek, Drysice

Een rustige opbreeksessie, waarbij Sas haar eerste hulp vaardigheden kon uitproberen op een medekampeerder. Toen we later verer reden zagen we eindelijk een ambulance aan komen rijden voor deze medekampeerder.
We draaiden de Gibb RIver Road op en vanaf dit punt was die niet meer verhard: op naar ca 2000km offroad weg.
Na een uurtje kwamen we langs Home Valley Station: een mooie locatie waar we een kop echte koffie konden krijgen (geen oplos!). Iedereen nog even op de foto in een oude auto waar de hagedissen aan alle kanten uitkropen.
Daarna door naar Ellenbrae. Helaas kreeg de auto van B en S panne: één van de schokbrekers voor brak af. Langzaam rijdend konden ze Ellenbrae bereiken. Daar genoten we allemaal van de langverwachte scones met jam en cream. Super lekker.
Ondertussen was B bezig de gebroken schokbreker te verwijderen. Via de satelliettelefoon van Drysdale bereikten we het verhuurbedrijf. ZIj zouden proberen een nieuwe schokbreker naar Drysdale te sturen, dan zouden we 'm daar kunnen monteren.
Na nog enkele tosti's gingen we rustig op weg naar Drysdale: zonder 1 schokbreker konden we toch nog een goede snelheid halen, dus dat ging prima.
Op 20km afstand van Drysdale ging het echter weer mis: de 2e schokbreker van B en S ging kapot: toen was de maximum snelheid niet meer dan 10km/hr en besloten we dat W en ML vooruit zouden rijden om op Drysdale contact te leggen met de verhuurder om nóg een scholbreker
op te sturen. W belde, maar het bleek dat het allemaal niet eenvoudig was om die dingen in Drysdale te krijgen: er was slechts 1x per week een transport, en dat was net die dag geweest...... Een week lang in Drysdale zitten leek ons niet geweldig.
Gelukkig was B in contact gekomen met een paar Aussie's waarvan er 1 nog in Kununurra was achtergebleven. Na het nodig heen en weer bellen, zou die achterblijver de volgende ochtend 2 nieuwe schokbrekers meenemen op weg naar Drysdale!