Lake Argyle - Wyndham - Reisverslag uit Kununurra, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu Lake Argyle - Wyndham - Reisverslag uit Kununurra, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

Lake Argyle - Wyndham

Door: WE

31 Juli 2014 | Australië, Kununurra

Naast ons kampje staat een klein tentje met een eenzame fietser erin. Om 5.15 ging zijn wekker af en waren we allemáál wakker. Tijd genoeg om op te breken en nog één keer de infinitypool in te duiken. We reden naar Kununurra waar we ontbeten met
appeltaart en échte koffie. Toen met 9 man de Woolies in om voor de komende twee weken voorraden in te slaan. Goed.... daar hebben we dus 2 uur gedaan over het vullen van drie winkelkarren. Honderden dollars lichter konden we onze mini-roadtrain
van winkelwagens de winkel uit rijden. Het was nog niet eenvoudig om alles in de twee jeeps te krijgen maar uiteindelijk lukte het. Drankwinkels waren nog dicht, dus die voorraad leggen we in Wyndham aan. Dat ligt 100 km verderop en er loopt
een mooie dirtroad naartoe. We stopten bij Black Rock: een hoge rots met een pool ervoor. Toen we eraan kwamen vlogen er duizenden vlinders op: sprookjesachtig! Bij het wegrijden stuitten we op een soort zandgreppel. In no time hadden Bart en
Willem de jeeps daarin klemgezet. Nu begon het leuke gedeelte: de auto's met de lier lostrekken. De auto van Willem kwam wel een meter de lucht in voordat hij weer op zijn banden landde. Ongelooflijk dat ze daarna gewoon weer 120 kunnen op de
highway! Om drie uur kwamen we aan in Wyndham. Net op tijd om nog naar de krokodillenfarm te gaan. Ware het niet dat alle kroks verkocht waren en de farm gesloten was. Erg jammer..... De familie H. besloot terug te rijden naar Kununurra omdat hun
airco de volgende ochtend gerepareerd zou worden. De e-bosjes bleven in Wyndham en reden naar het Lookout point om de zonsondergang te zien. Hier zie je hoe 5 grote rivieren samenvloeien in de zee. De zon zette alles in een gouden gloed. Duisternis
viel snel in en we reden naar het Wyndham Community Center: gerund door vrijwilligers. Hier kon je tv kijken, darten, gokken en e-nor-me hamburgers eten ('with the lot'). Om het centrum te sponsoren kon je een tegel kopen. Deze tegels werden dan
door kunstenaars beschilderd, erg mooi om te zien. Na een potje dart vertrokken we weer naar onze -inmiddels- pikdonkere campsite.