Katherine - Nienke Jarig!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu Katherine - Nienke Jarig!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

Katherine - Nienke Jarig!!

26 Juli 2014 | Australië, Darwin

De volgende ochtend ligt Dirk nog in zijn buitenslaapplek. Hij heeft heerlijk geslapen onder de prachtige sterrenhemel. Met z'n vieren lopen we naar Nienkes tent waar we haar wakker zingen. In onze tent geven we de cadeautjes: een Australie-tas,
opschrijfboekje, pen, stickers, jurk, petje, stempels enz. Oma heeft een kaartje met shop-geld meegegeven. Van S krijgt Nienke nog een nagellak, een luchtje en een Jan Jans en de kinderenboek. Een mooi begin van de dag! Tijdens het ontbijt
bedenkt Nienke dat ze vandaag wel naar de Aboriginal workshop wil: een telefoontje later zijn we op weg. Zou het nog hetzelfde zijn als twee jaar geleden? Jawel hoor: Alex en Manuel laten
iedereen weer mooie schilderijen maken, vuur maken: het lukte B om met twee stokjes vuur te krijgen en Dirk doorboorde de (nep) kangaroo met zijn speer. Hij kreeg daar
zelfs een diploma voor! Het leukste van de workshop was echter Ben: een baby kangaroo van 5 maanden. Zonder moeder, hij werd grootgebracht door Alex. Een schatje dat wij het liefst mee naar
huis hadden willen nemen.... Op de terugweg zijn we gestopt bij de Hot Springs: warmwaterbronnen midden in Katherine. Het makkelijk te bereiken gedeelte hebben we omgedoopt tot Pensionado Pool. Wij
zijn op zoek gegaan naar de bron en vonden die een eindje verder. Kristalhelder water dat opborrelt uit een grot. We konden ons weer met de stroom af laten zakken waar de pensionado's onze
kinderen bewonderend aankeken. Zoveel jong zwemtalent is hier kennelijk ongekend. Zijn al die ein-de-lo-ze zwemlessen toch nog ergens goed voor geweest. Natuurlijk hebben we ook de verjaardags
cakejes van Nienke opgegeten want van dat zwemmen krijg je honger. Op de camping gaan B en de jongens in de rivier zwemmen en luiert de rest bij de tent. 's Avonds vieren we Nienkes 10e
verjaardag in het restaurantje onder de Fig Tree. Een mooi einde van deze verjaardag!

• 04 Augustus 2014 - 11:02

Annemarieke Putman: