First Day: Dubai!!! - Reisverslag uit AL Nahda First, Verenigde Arabische Emiraten van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu First Day: Dubai!!! - Reisverslag uit AL Nahda First, Verenigde Arabische Emiraten van ReeuwijkDownUnder - WaarBenJij.nu

First Day: Dubai!!!

21 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, AL Nahda First

Door een probleem bij Emirates (onze vliegmaatschappij naar Dubai) Zijn we opgesplitst naar onze bestemming gevlogen. 3 van ons, hebben een vlucht later in de avond genomen, maar kwamen s'ochtends toch mooi op tijd aan.

Eerst zijn we met onze taxi naar de Soukh (weet niet hoe je dat schrijft) gereden en hebben daar leuk rond gelopen! Ook hebben S & M daar wat magneten en ansichtkaarten gekocht. We hadden een soort van Sightseeing-tour geboekt, en dus reden we de hele dag rond in een busje met bestuurder, die ons de leukste plekken liet zien. Het was te warm om te lopen, het was immers 45 graden! Daarna werden we naar veel winkeltjes en andere attracties gereden, wat erg leuk was! W heeft leuke stukken kunst gekocht voor thuis aan de muur. Na veel shop-plekken te hebben gezien, reed onze bestuurder ons naar het haven-gebied van Dubai, het was gaaf om alle speedboten te zien liggen! We waren toen allemaal oververhit, en dus vroegen we de chauffeur om ons naar het grootste winkelcentrum ter wereld te brengen, daar is airco. Het winkelcentrum is echt huge, met wel 1200 winkels!!! We hebben bijna allemaal wel iets uit de GAP-store gekregen/gekocht dus dat was erg leuk. En we moesten natuurlijk de snoepwinkels een bezoekje brengen. Ook de speelgoedwinkel werd niet overgeslagen. Maar het gaafste aan het hele winkelcentrum is wel het Aquarium!! Dat is het grootste binnen aquarium ter wereld (record). Daar zwommen allemaal verschillende dieren maar het coolste was toch wel de zwangere haai! Ook had het de grootste kunststof ruit (record)! Na een uurtje daar te hebben rond gelopen; zijn we onder de grond naar de Burj Khalifa gelopen, de hoogste toren van de wereld (weer een record). We gingen met de snelste lift ter wereld (10 meter per sec.) omhoog (record). De toren is met 828 heel erg hoog!! De Eiffeltoren past er bijna 2x in!!! Van de 160 verdiepingen, zijn wij tot de 125e gegaan, het hoogste wat mogelijk is als bezoeker. Het was helaas niet heel helder maar alsnog konden we ver kijken. Ook hebben we een leuke groepsfoto laten maken en gekocht. We werden later daar opgehaald door een andere chauffeur die ons 60k de woestijn inbracht. Daar gingen we eerst Dune Bashen: racen in de duinen, kicken!!
Daarna hebben we allemaal op een kaneel gezeten en hebben we de avond afgesloten met een bbq onder de sterren.
Met recht 'doing dubai in one day'!!